VRANGKRUKKER
Jeg har de sidste 2 år drejet Vrangkrukker hvor jeg eksperimenterer med forskellige overflader og strukturer . Jeg undersøger hvad der sker når man vrider leret til det yderste. Lige inden det kolapser og styrter sammen. Krakkeleret, fortabt og fyldt med revner. ” There is a crack in everything. Thats how the light gets in”
Hvad sker der når man vender vrangsiden ud? Hvad sker der når man slipper alle sine dæmoner løs? Hvad sker der hvis Jeg dypper krukken i vaskepulver og gummiarabicum og knuste østersskaller fra Limfjorden.  Hvis Jeg tømmer askeskuffen og sprøjter glasskår ud på kanten. Purpur, rosa tang og vulkan gråt granit fra Lago Maggiore. 1300 grader. Alting smelter. Alting forandres. Jeg kan mærke mig selv.
Ensom. Tæt omsluttet. I ingenmandsland. Vulumiøs længsel. Forseglet fred. Tung gæstekammerdyne. Rolig askesøvn. Blodjord i munden.Østersdyb sol. Kinsukuroi. Hviskende katastrofe. Lidenskabelig mættet skam. Urørlig. Elskov er det forfriskende, flygtige. Beslutningen er krukken hvori det bevares. Tågeland. Omsorgsfuld forvandling. Blå nat. Mørke. Mørk ekstase.

Du kan se en video om hvordan jeg arbejder med Vrangkrukker

SGRAFFITO
Jeg ridser ind i det våde ler. Sgraffito hedder teknikken. Den er flere tusind år gammel. Jeg arbejder med begitninger. Vådt i vådt.
Materialerne er grundlæggende de samme som de gamle kalkmalermestre brugte i de danske middelalderkirker.  De brændte bare råstofferne inden de smurte dem på kirkehvælvingerne for at opnå bestandighed. Jeg brænder leret når det er formet, dekoreret og helt tørt. Jeg søger i det hele taget inspiration i kalkmalerier.
jeg er fashineret af den naivistiske, muntre fortælleform. Til trods for at motiverne og budskabet ofte er dystert og makabert, er der en kådhed og voldsom vitalitet i deres udtryk.
I middelalderen foregik Gudstjenesten på Latin. Eftersom almindelige mennesker ikke fattede en klap af hvad der blev sagt, måtte man altså formidle guds ord visuelt.
Det er i virkeligheden meget smukt synes jeg. ” Hvis du ikke forstår hvad jeg siger, må jeg male elle modellere det for dig. Det er vel også det kunsten handler om dybest set. At formidle noget igennem et materiale.
Mit billedunivers tager som regel udgangspunkt i mennesket og forskellige dyrevæsner. Jeg forsøger at lede beskueren hele vejen rundt om objektet. Ved at lade motiverne glide ind i hinanden ,håber jeg på ,at vække nysgerrigheden hos folk og på at man selv digter videre på fortællingen.
BRUGSTING
De fleste af mine brugsting er drejet . Jeg vejer ikke kløsen og bruger ikke målepind. Det betyder at alle emner ikke er lige store og de får derfor også deres eget liv og udtryk.
Jeg anvender primært stentøjsler og porcelænsler. Jeg brænder ved 1280 grader og udligner 15-30 min.
At dreje er meget sanseligt. Teknikken er flere tusind år gammel og har grundlæggende ikke ændret sig. Måske er det det, der er så dragende ved keramikken. Det er så urmenneskeligt og  processen appellerer til de grundlæggende og essentielle elementer i os alle. Jord, Luft, Vand og Ild.
Odsherredstellet  er derimod støbt i gipsforme og har derfor et mere industrielt udtryk. Stellet er formet udfra udvalgte geografiske områder i Odsherred. Isefjord. Lammefjord. Gniben. Vejrhøj. Maglehøj og Esterhøj. Stellet kan købes i mit Galleri på Havnen i Nykøbing Sjælland eller i Lokalkompagniet i Nykøbing Sjælland.